måndag 21 september 2009

En lovsång till vår Gud och hans Son

..

En lovsång till vår Gud och hans Son

..
Jag måste nog säga att 50 års åldern har sina fördelar ...man har då vandrat genom livets erfarenheter
och att då reflektera över att skaffa sig en tro ..det är fantastiskt meningsfullt för mig .... och att vara nära den Helige Ande i Jesu namn genom lovsång länge ..det är ett ljuvligt liv ..Jag tog hörlurar på mig för att ej störa övriga och låg sedan bara på sängen och njöt av Terry Mac Almon , hans CD For the Bride ...sång nr9 är ju otroligt finstämd ...

.... I just want to praise you .... lyssna på den ... sätt spelaren på repeat ..ett otroligt enkelt sätt att komma in i Andens närvaro...
läs mer vad är Jesu Ande
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/09/forlat-mig-helig-ande.html

Att ta emot Jesu Andes närvaro och Andes påminnelser = är att rena samvetet.... läs mer hur man renar samvetet ...ni som har samvetesbördor ....

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/09/vet-du-om-att-du-kan-fa-ett-rent.html

Så här lärde jag förnimma Andens påminnelser ..via budorden..jag satt verkligt fast utan att gå in på detaljer
jag satt fast ....

http://vardagsreligion.blogspot.com/2009/09/911.html


Min fru sa en djup sanning i morse ....Ännu en kort tid och världen ser mig icke längre ...Men ni skall se mig ..ty jag lever och ni kommer att leva ..den dagen skall ni förstå att jag är i min Fader ni är i mig och jag är i er ...
Du som är helt ny ..gå igenom denna text väldigt långsamt
läs mer
http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70102.html

som världen icke kan taga emot, ty hon ser honom icke och känner honom icke.


.denna närvaro kan man uppleva via lovsång denna Jesu Andes närvaro

joh 14
17. sanningens Ande, som världen icke kan taga emot, ty hon ser honom icke och känner honom icke. Men I kännen honom, ty han bor hos eder och skall vara i eder.
18. Jag skall icke lämna eder faderlösa; jag skall komma till eder.
19. Ännu en liten tid, och världen ser mig icke mer, men I sen mig. Ty jag lever; I skolen ock leva.
20. På den dagen skolen I förstå att jag är i min Fader, och att I ären i mig, och att jag är i eder.

läs även 1 joh 4:15,13,2
15. Den som bekänner att Jesus är Guds Son, i honom förbliver Gud, och han själv förbliver i Gud.
13. Därav att han har givit oss av sin Ande veta vi att vi förbliva i honom, och att han förbliver i oss.
2. Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud;

läs även
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html

vilket enkelt sätt att förnimnma Andens närvaro ..vilket otroligt enkelt sätt .. sätt på lovsång innan man somnar ..lyssna med hörlurar ..detta är ju ljuvligt sätt att avsluta en arbetsdag .. ett av de bästa beslut jag någonsin gjort ..man känner effekten när man hållit på ett tag ..innan jag var troende kunde jag ej visa känslor ...ex gråta ..nu finns det inget ljuvligare än gråta när man lyssnar på lovsång ..av sig själv kommer man in tungor i hänförelse i lyckokänslor samvetet renas av sig själv ...och är det dumma tankar motar jag bort dem med Tack Fader i Jesu namn för Jesu blod ...

igår köpte jag in dubbletter av Visit us och For the Bride av Terry Mac Almon från Gospelcenter 08 20 81 81





....