måndag 7 september 2009

Vet du om att du kan få ett rent samvete

..


Vet du om att Jesus dog för dig för att ge dig ett rent samvete
Jesus dog för dig och om du anropar Gud om ett gott samvete får du det

Vi ber tillsammans du kan tänka tyst dessa ord

Fader i Jesu namn.. Vi anropar dig om ett gott samvete i kraft av Jesu uppståndelse..Amen

läs här
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250760912846#c363960552890231986


Så då ber och begär vi ..Hjälpare Helige Ande i Jesu namn undervisa mig....Amen....Om du ber dessa ord skapar Hjälparen en övernaturlig törst efter sanningen....Tack Fader... jag ber om Hjälparens närvaro i mina tankar...Tack Fader i Jesu namn för Hjälparen som vill undervisa mig...kom Helige Ande jag vill veta sanningen...jag vill verkligen veta sanningen...och ingenting mindre än sanningen...


alltså det första på din andliga resa.. du ber att den Helige Ande i Jesu namn kommer till dig...knäpp dina händer..tänk tyst dessa ord...Helige Ande i Jesu namn ...Kom till mig...Amen Tack Fader i Jesu namn
Anden kallas Hjälparen....utan att ha denna närvaro i tankarna.. finner man bibeln och det gudomliga utan liv.... det är bara döda bokstäver eller andefattigt.....kort och gott ...det känns inte bra...


Att lära sig livets lagar... de osynliga är svårt ...och så är det så enkelt som ..stilla dig kontinuerligt...jag hade önskat att mina föräldrar i min ungdom hade lärt mig tio bud ....sett i eftertanke...då hade jag sluppit många problem...problem jag själv skapade.. för jag hade ej tillgång till Guds Ords tankar ...jag hade inte den blekaste aning om Gud... ja jag blev verkligen smutsig i livets vandring... det hjälpte inte att duscha bort smutsen...Smutsen satt i mitt val av tankar ...Vilken befrielse det blev när man fick uppleva syndernas förlåtelse...man kände sig ren invärtes....det är otroligt att det fungerar egentligen..att repetera Jesu blod ..Jesu namn


så min vän här har jag gjort en andlig självhjälp för dig som är ny i tron

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/blog-post.html





och nu lite av mina andliga erfarenheter ..men det tog många år att förstå

http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70101.html







......


..




.....