fredag 4 september 2009

Min Jesus Guds Son ! 1 meditationen

...

Jesus i evangelierna synlig människa inte direkt konungslig men i joh upp RIKTIGT KONUNGSLIG
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/09/min-jesus-guds-son-1-meditationen.html

alltså filip 2:5-11
kolos 1
efes 3:10-11
utan joh upp text 19:11-16 skulle vi aldrig sett Jesus som konung ..mig är given all makt ..som Herre ..som Messias
dvs de som ej kan läsa NT kan aldrig se denna bild och sålunda blir Jesus en människa

se hur psaltaren beskriver människosonen
se hur Jesaja beskriver Gud är i Kristus dvs innebörden Fadern bor i mig

http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70101.html?showComment=1241472840000#c407730412718100655


Jag har fått muntligt tillstånd att kopiera från runeberg 1917

http://runeberg.org/bibeln/index.html

Jesus är vår herde som beskyddar oss mot onda andar ..strider för oss mot andemakter..Vi kan vila i detta
..herden strider mot vargen ..fåren strider inte mot vargen ..Jesus strider för oss

alla tankeingivelser som vill få dig att strida kan därmed slopas...detta har jag aldrig på djupet förstått..
förrän jag såg en film om får ..en riktigt stor fårhjord..tusentals får som vallades i bergen..
Arbetsgivaren hade anställt och betalde lön för att herdarna skulle bevaka flocken mot rovdjur...

herdarna blev tillsagda att slå upp sina tält brevid flocken ...herdarnas uppgift ...ex om en varg ylade mitt i natten ...
då var herden tvingad att stiga upp ur nattsömnen och gå ut mitt i natten för att spana var vargen var.... detta var herdens primära uppgift..

fåren gick ej in i strid mot vargen då blev fåren dödade ...herden gick mot vargen ..Jesus är vår herde
ser du vad jag vill säga ....
däremot kan vi invänta Andens maning till tacksägelse för detta andliga beskydd...
vi kan lovsjunga ..lovprisa för det beskydd Jesus ger oss...
för i Fader Vår står det...ske din vilja i himmlen så ock på jorden .....
VAD ÄR DENNA VILJA ... 1 tess 5:18. Tacken Gud i alla livets förhållanden. Ty att I så gören är Guds vilja i Kristus Jesus.


18. Tacken Gud i alla livets förhållanden. Ty att I så gören är Guds vilja i Kristus Jesus.

dvs en andlig lag
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250762790954#c6429971110411206421

joh upp 19:
11. Och jag såg himmelen öppen och fick där se en vit häst; och mannen som satt på den heter »Trofast och sannfärdig», och han dömer och strider i rättfärdighet.
12. Hans ögon voro såsom eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor och hade ett namn där skrivet, som ingen känner utom han själv.
13. Och han var klädd i en mantel som var doppad i blod; och det namn han har fått är »Guds Ord».
14. Och honom följde, på vita hästar, de himmelska härskarorna, klädda i fint linne, vitt och rent.
15. Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress.
16. Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet: »Konungarnas konung och herrarnas herre.»

rom 15
Gud ..Jesu Far kallad Fadern kallad Herren Gud den allsmäktige Herren Sebaot dvs daniel 7:9
Jesus kallad Guds son människosonen kallad Kristus Messias dvs daniel 7:13
rom 15
4. Ty allt vad som fordom har blivit skrivet, det är skrivet oss till undervisning, för att vi, genom ståndaktighet och genom den tröst som skrifterna giva, skola bevara vårt hopp.
5. Och ståndaktighetens och tröstens Gud (dan 7:9) give eder att vara ens till sinnes med varandra i Kristi Jesu efterföljelse,
6. så att I endräktigt och med en mun prisen vår Herres, Jesu Kristi, Gud och Fader. dvs dan 7:9
7. Därför må den ene av eder vänligt upptaga den andre, såsom Kristus, Gud till ära, har upptagit eder.
8. Vad jag vill säga är detta: För de omskurna har Kristus blivit en tjänare, till ett vittnesbörd om Guds sannfärdighet, för att bekräfta de löften som hade givits åt fäderna;
9. hedningarna åter hava fått prisa Gud för hans barmhärtighets skull. Så är ock skrivet: »Fördenskull vill jag ( jag syftar på dan 7:13)prisa dig bland hedningarna och lovsjunga ditt namn.»
10. Och åter heter det: »Jublen, I hedningar, med hans folk»;
11. så ock: »Loven Herren,(Herren syftar på dan 7:9) alla hedningar, ja, honom prise alla folk.»
12. Så säger ock Esaias: »Telningen( dan 7:13) från Jessais rot skall komma, ja, han som skall stå upp för att råda över hedningarna; på honom skola hedningarna hoppas.»
13. Men hoppets Gud uppfylle eder med all glädje och frid i tron, så att I haven ett överflödande hopp i den helige Andes kraft.



6. så att I endräktigt och med en mun prisen vår Herres, Jesu Kristi, Gud och Fader.
6. så att I endräktigt och med en mun prisen vår Herres, Jesu Kristi, Gud och Fader.
6. så att I endräktigt och med en mun prisen vår Herres, Jesu Kristi, Gud och Fader.

så då kallar jag Jesu Far för Fadern så som Jesus lärt mig

jag har alltid velat förstå helandefrågan läs vad jag kommit fram till
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250760739490#c5286390276783734810


och jag har alltid velat förstå Jesu Blods kraft .. makt i andevärlden..läs vad jag kommit fram till

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250155543317#c2806668810468074696


så nu har du fått kunskap om ..
Tack Fader i Jesu namn jag är helad ...varför man ska tänka detta
+ Jesu namns kraft om församlingen börjar viska Jesus
+ Jesu blod..om församlingen tänker tyst Jesu blod ..så som jag praktiserar detta ....

detta är min undervisningslinje ...tagit 15 år att komma till dessa teoretiska slutsatser
nu ska jag se hur verkligheten i församlingen ser ut....detta är mitt mål ...

jag citerar ur boken Under & Tecken av Burnie Davis
citat börjar
Den kvällen svepte Guds kraft in som ett moln och lägrade sig över främre delen av tältet, och jag såg mirakler ske. Blindas ögon öppnades. Dussintals förlamade kastade sina kryckor och gick. De sjuka och döende reste sig upp från sina bårar , och kunde gå hem själva den kvällen ..
slut citat ur Under & Tecken av Burnie Davis...

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250155543317#c2806668810468074696

De som jobbar i mitt team måste läsa denna bok
Ur Satans grepp av Doreen Irvine
dvs bättre att se den brutala verkligheten och sedan söka skydd i Guds Ords varningar..
kan hon få känna Andens maning och bli befriad ..
då kan vem som helst detta dvs att bli befriad från onda andemakter ....

du köper boken själv när Anden manar dig ..
för du behöver vara riktigt trygg med den Helige Andens närvaro


så endast om Anden manar dig ..läs Doreens bok då läser du ..

dvs Anden sa till mig en dag .. nu ska du läsa en bok .. Doreens bok .vet att jag beskyddar dig ALLTID...

sedan blev jag väldigt tacksam att mina andliga ögon öppnades .....
det var efter att läst boken ..Anden ledde mig in på specialstudier Typ Jesu Namn .. Jag är helad .. Jesu blod ..dvs andliga tankar som övervinner mörkrets tankar

Jag skriver på datorn så att de i min grupp gör självstudier ..och sedan när mötet sker
fokuseras mötet att Andens synliga närvaro genom " moln " manifesterar sig ...

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250758855036#c824889880378725998


köp en begagnad 1917 använd gul penna för Jesu Far använd röd penna för Jesus

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250009418355#c723146969069300293







.....




....








.....



...

4 kommentarer:

Teofilus sa...

johannes uppenbarelse 19

11. Och jag såg himmelen öppen och fick där se en vit häst; och
mannen som satt på den heter »Trofast och sannfärdig», och han
dömer och strider i rättfärdighet.
12. Hans ögon voro såsom eldslågor, och på sitt huvud bar han många
kronor och hade ett namn där skrivet, som ingen känner utom han
själv.
13. Och han var klädd i en mantel som var doppad i blod; och det
namn han har fått är »Guds Ord».
14. Och honom följde, på vita hästar, de himmelska härskarorna,
klädda i fint linne, vitt och rent.
15. Och från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå
folken. Och han skall styra dem med järnspira; och han trampar
Guds, den Allsmäktiges, stränga vredes vinpress.
16. Och på sin mantel, över sin länd, har han detta namn skrivet:
»Konungarnas konung och herrarnas herre.»

Teofilus sa...

Brevet till hebréerna, 1 Kapitlet

Guds uppenbarelse genom Sonen, som
enligt skriften är större än änglarna.

1. Sedan Gud fordom många gånger och på många sätt hade talat till
fäderna genom profeterna,
2. har han nu, på det yttersta av denna tid, talat till oss genom
sin Son, som han har insatt till arvinge av allt, genom vilken
han ock har skapat världen.
3. Och eftersom denne är hans härlighets återsken och hans väsens
avbild och genom sin makts ord bär allt, har han -- sedan han
hade utfört en rening från synderna -- satt sig på Majestätets
högra sida i höjden.
4. Och han har blivit så mycket större än änglarna som det namn han
har ärvt är förmer än deras.
5. Ty till vilken av änglarna har han någonsin sagt: »Du är min
Son, jag har i dag fött dig»? eller: »Jag skall vara hans
Fader, och han skall vara min Son»?
6. Likaså säger han, med tanke på den tid då han åter skall låta
den förstfödde inträda i världen: »Och alla Guds änglar skola
tillbedja honom.»
7. Och medan han om änglarna säger: »Han gör sina änglar till
vindar och sina tjänare till eldslågor»,
8. säger han om Sonen: »Gud, din tron förbliver alltid och
evinnerligen, och rättvisans spira är ditt rikes spira.
9. Du har älskat rättfärdighet och hatat orättfärdighet; därför, o
Gud, har din Gud smort dig med glädjens olja mer än dina
medbröder»;
10. så ock: »Du, Herre, lade i begynnelsen jordens grund, och
himlarna äro dina händers verk;
11. de skola förgås, men du förbliver; de skola alla nötas ut såsom
en klädnad,
12. och såsom en mantel skall du hoprulla dem; såsom en klädnad
skola de ock bytas om. Men du är densamme, och dina år skola
icke hava någon ände.»
13. Och till vilken av änglarna har han någonsin sagt: »Sätt dig på
min högra sida, till dess jag har lagt dina fiender dig till en
fotapall»?
14. Äro de icke allasammans tjänsteandar, som sändas ut till tjänst
för deras skull som skola få frälsning till arvedel?

Teofilus sa...

Brevet till hebréerna, 2 Kapitlet

Vi böra noga akta på den frälsning som
genom Herren har förkunnats. Jesus, som
allenast för en kort tid har varit gjord
ringare än änglarna, har genom sitt
dödslidande förhärligats och så blivit
vår frälsnings hövding och vår
överstepräst.

1. Därför böra vi så mycket mer akta på det som vi hava hört, så
att vi icke gå förlorade.
2. Ty om det ord som talades genom änglar blev beståndande, och all
överträdelse och olydnad fick sin rättvisa lön,
3. huru skola då vi kunna undkomma, om vi icke taga vara på en
sådan frälsning? -- en frälsning som ju först förkunnades genom
Herren och sedan bekräftades för oss av dem som hade hört honom,
4. varjämte Gud själv ytterligare gav sitt vittnesbörd genom tecken
och under och allahanda kraftgärningar, och genom att utdela
helig ande, allt efter sin vilja.
5. Ty det var icke under änglars välde som han lade den
tillkommande världen, den som vi tala om.
6. Däremot har någon någonstädes betygat och sagt: »Vad är en
människa, att du tänker på henne, eller en människoson, att du
låter dig vårda om honom?
7. En liten tid lät du honom vara ringare än änglarna, men krönte
honom sedan med härlighet och ära och satte honom till herre
över dina händers verk;
8. allt lade du under hans fötter.» När han underlade honom
allting, undantog han nämligen intet från att bliva honom
underlagt -- om vi ock ännu icke se allting vara honom
underlagt.
9. Men honom som en liten tid hade blivit gjord »ringare än
änglarna», honom, Jesus, se vi för sitt dödslidandes skull hava
blivit krönt med härlighet och ära, för att det genom Guds nåd
skulle komma alla till godo att han smakade döden.
10. Ty den för vilkens skull allting är, och genom vilken allting
är, honom hövdes det, att när han ville föra många sina barn
till härlighet, genom lidanden fullkomna deras frälsnings
hövding.
11. Han som helgar och de som bliva helgade hava nämligen alla en
och samme Fader. Fördenskull blyges han icke för att kalla dem
bröder;
12. han säger ju: »Jag skall förkunna ditt namn för mina bröder,
mitt i församlingen skall jag prisa dig»;
13. så ock: »Jag vill sätta min förtröstan till honom»; så ock: »Se
här äro jag och barnen som Gud har givit mig.»
14. Då nu barnen hade blivit delaktiga av kött och blod, blev ock
han på ett liknande sätt delaktig därav, för att han genom sin
död skulle göra dens makt om intet, som hade döden i sitt våld,
det är djävulen,
15. och göra alla dem fria, som av fruktan för döden hela sitt liv
igenom hade varit hemfallna till träldom.
16. Ty det är ju icke änglar som han tager sig an; det är Abrahams
säd som han tager sig an.
17. Därför måste han i allt bliva lik sina bröder, för att han
skulle bliva barmhärtig och en trogen överstepräst i sin tjänst
inför Gud, till att försona folkets synder.
18. Ty därigenom att han har lidit, i det han själv blev frestad,
kan han hjälpa dem som frestas.

Teofilus sa...

mm