torsdag 17 september 2009

Förlåt mig Helig Ande

..
Jag vill hjälpa dig till en relation med den Helige Anden i Jesu namn
och göra dig till en självständig troende som förnimmer Anden ...
det är mitt mål ...sedan kan man alltid stötta varandra när så behövs

Vad är den Helige Ande
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1249545521496#c4367426623051982342

Hur förlåter man
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250080229314#c2515701294282429166

Läs om du vill igenom de sanningar jag upptäckt ..ta en kommentar i taget ..läs så som du känner dig inspirerad
och är nyfiken på de sanningar jag upptäckt och praktiserar och lär ut
jag lagt nästan alla kommentarer i en och samma länk...jag har brottas med frågan om helande..
om ekonomi.. om Gud ...osv om alkohol .. om lovsång... varför tacka ..om lag eller nåd ..om sabbatt..
om bön ..

i korthet försöker jag visa dessa sanningar jag upptäckt...nu är de nedskrivna via datorn...när nu någon har problem så ber jag den gå till min hemsida....Nu fungerar datorns arbetssätt som en stor delegerande....arbetsfunktion och jag kan vara väldigt flexibel i mitt arbete som själavårdare på min fritid..för jag tycker om människor och jag vill hjälpa människor så som jag blivit hjälpt....så på min hemsida är inlagt allt vad är nyttigt för en församling att veta och för att göra de nya i tron sjävständiga

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250079820557#c140112809169447062



Livet är orättvist ..det är en brutal sanning ...men jag vill visa dig den glädjekälla jag har
hittat...och som jag aldrig mer vill släppa ...
Fader i Jesu namn låt den Helige Anden ALLTID ALLTID ALLTID
vara med mig i mina tankar dag och natt till evig tid ...
Fader i Jesu namn låt dina änglar beskydda mig dag och natt till evig tid ...
Fader i Jesu namn ..låt Jesu liv strömma igenom mig dag och natt till evig tid

dessa ord som beskriver ett sken av en osynlig andlig verklighet ...tycker jag om att uppleva ..en försyn som styr mina steg i livet...jag älskar att vara tillsammans med Helig Ande .. att invänta Andens ingivelser under sabbatten ... det finns inget ljuvligare levnadssätt....men det tog lång tid för mig att förstå hur göra ... och vilka aktiviteter som bedrövar Anden


Min väg som jag idag går ..den går faktiskt genom sabbattsvilan ....innan jag tog denna vila ...bortkopplad från världens alla måsten ....då var det väldigt svårt att förnimma Anden ...för vara rakt på sak ..jag hade inte den blekaste aning om vad Andens ingivelser var ...

visst kände jag korta kärleksrus i församlingen när det var kristna möten ... ändå hade jag tagit emot Jesus 5 år tidigare genom snabb handuppräckning..så att bara räcka upp handen räckte tydligen inte för mig ...jag ville ha mer av Andens närvaro..

idag vet jag att om jag läser Ordet .. ja då kommer närvaron genom Ordet ...det är därför jag gjort långa texter så är man riktigt länge i närvaron och man förnimmer tankar under tiden man läser ... dessa tankar är för mig närvaron av Anden ....

och om jag förlåter människor så kommer också närvaron .att lyssna på lovsång är ett enkelt sätt att förflytta sina tankar till Andens närvaro ...Terry Mac Almon är min favorit ...hörlurar innan man somnar ..det är ljuvligt

att lära känna denna osynliga dimension skedde genom min kontinuerliga sabbatt i eget hem . Människan måste ibland vara ensam med sig själv och sina tankar ... efter ett tag blev denna vila ljuvlig ..det är faktiskt obeskrivbart härligt att Andens närvaro ruvar i hemmet under sabbatten ...man kan säga .. jag tankar upp under stillheten för att ge ut under veckan

Jag var deprimerad och besegrade depressionen på detta vilo sätt ..idag är jag tillfreds med livet
så läs och lär av mig hur jag gjorde...

så är du deprimerad .. testa mitt sätt dvs sabbatt där man förnimmer Anden .. det fungerade över förväntan för mig .. ..

Mitt liv kraschade.. jag visar dig den väg jag går ...
förmodligen ...hade jag inte kraschat .. så hade jag nog aldrig förstått behovet av att stanna upp och reflektera och inse vilka fel jag begick mot min omgivning och få förlåtelse för dessa fel ...

innan jag kände Andens förlåtelse .. hade jag skam skuld och ångest känslor ..man får dessa känslor men som ung kille tränger man bort dessa känslor dvs man visar inga känslor

jag kunde inte ens gråta det ansåg jag vara en svaghet ...idag är att visa sig svag när man verkligen är svag ..det är kollosalt avslappnande ...som min fru säger ..du har verkligen blivit förvandlad och det är enbart Andens förtjänst

för att bara armbåga sig fram i livet hänsynslöst som jag gjorde ...slutade i krasch ......jag trodde som alla andra att pengar , status var lyckan...men materiella saker är materiella saker de är bra att ha ..

andliga saker är andliga saker och en längtan efter andlighet växte sig inom mig när det materiella inte tillfredställde mig längre .. efter omvändelsen i 30 års åldern ville jag ge något tillbaka till Gud som tack för hjälpen ...alltså när Guds kärlek uppfyllde mig ville jag ge den ut till hela min omgivning ..ge generöst ... att skriva texter på datorn är ett sätt för mig att dela med mig av det jag fått

Jag har alltid funderat över livets djupare dimensioner ... sökare har jag varit i hela mitt liv ... en sökare efter sanning ...jag gick tyvärr vägen förbi det ockulta av ren nyfikenhet
men idag tar jag avstånd från det ockulta ...andlig krigföring överlåter jag till Jesus.. han är mïn herde som strider för mig jag behöver bara vila i denna kunskap ....läs lite utförligare vad jag menar

Min Jesus Guds Son ! 1 meditationen

Min vardagstro på Jesus Kristus.. Förlåt mig Helig Ande.. Fader i Jesu namn förlåt mig mina synder för Jesu blods skull.. vill du bli av med ångest skam och skuldkänslor.. vill du ha rent samvete..
Jesus är en hejare på att rena samveten.. då försvinner ångest skam och skuldkänslor med tiden.. vi stöttar dig..
Tänk tyst..Fader i Jesu namn..förlåt mig mina synder för Jesu blods skull..
Behåll denna ljuvliga frid.. genom att .. förlåt om du har något emot någon = Helig Andes kärlek i dig


...

11 kommentarer:

Teofilus sa...

Jag kombinerar stillhet och lovsång ... under sabbatten ..hitta du din kombination som fungerar praktiskt inom familjen ...
det kanske är bara du som som är hungrig efter Helig Andes närvaro ...använd då hörlurar
för mycket ljudkällor blir inte heller bra ...

här kommer vackra psalmer HERREN är Jesu Far och rättfärdighet syftar på Sonen
apl 17:
31. Ty han har fastställt en dag då han skall 'döma världen med
rättfärdighet', genom en man som han har bestämt därtill; och
han har åt alla givit en bekräftelse härpå, i det att han har
låtit honom uppstå från de döda.»


psalmerna syftar på att Guds Son ska komma till jorden och skänka människor möjlighet till evigt liv

Teofilus sa...

Psaltaren, 91 Psalmen

Tryggheten under den Högstes beskärm.

1. Den som sitter under den Högstes beskärm
och vilar under den Allsmäktiges skugga,
2. han säger: »I HERREN har jag min tillflykt och min borg,
min Gud, på vilken jag förtröstar.»

3. Ja, han skall rädda dig ifrån fågelfängarens snara
och ifrån pesten, som fördärvar.
4. Med sina fjädrar skall han betäcka dig,
och under hans vingar skall du finna tillflykt;
hans trofasthet är sköld och skärm.

5. Du skall icke behöva frukta nattens fasor,
icke pilen, som flyger om dagen,
6. icke pesten, som går fram i mörkret,
eller farsoten, som ödelägger vid middagens ljus.

7. Om ock tusen falla vid din sida,
ja, tio tusen vid din högra sida,
så skall det dock icke drabba dig.
8. Dina ögon skola blott skåda därpå med lust,
och du skall se de ogudaktigas lön.
9. Ty du har sagt: »Du, HERRE, är mitt skygd»,
och du har gjort den Högste till din tillflykt.

10. Ingen olycka skall vederfaras dig,
och ingen plåga skall nalkas din hydda.
11. Ty han skall giva sina änglar befallning om dig,
att de skola bevara dig på alla dina vägar.
12. De skola bära dig på händerna,
så att du icke stöter din fot mot någon sten.
13. Över lejon och huggormar skall du gå fram,
du skall trampa ned unga lejon och drakar.

14. »Han håller sig intill mig, därför skall jag befria honom;
jag skall beskydda honom, därför att han känner mitt namn.
15. Han åkallar mig, och jag skall svara honom;
jag är med honom i nöden,
jag skall rädda honom och låta honom komma till ära.
16. Jag skall mätta honom med långt liv
och låta honom se min frälsning.»

Teofilus sa...

Psaltaren, 92 Psalmen

Lovsång.

1. En psalm, en sång för sabbatsdagen.

2. Det är gott att tacka HERREN
och att lovsjunga ditt namn, du den Högste,
3. att om morgonen förkunna din nåd,
och när natten har kommit din trofasthet,
4. med tiosträngat instrument och psaltare,
med spel på harpa.

5. Ty du gläder mig, HERRE, med dina gärningar;
jag vill jubla över dina händers verk.
6. Huru stora äro icke dina verk, o HERRE!
Ja, övermåttan djupa äro dina tankar.
7. En oförnuftig man besinnar det ej,
och en dåre förstår icke sådant.

8. Om ock de ogudaktiga grönska såsom gräs
och ogärningsmännen blomstra allasammans,
så sker det till fördärv för evig tid.
9. Men du, HERRE, är hög evinnerligen.
10. Ty se, dina fiender, HERRE,
se, dina fiender förgås,
alla ogärningsmännen bliva förströdda.

11. Men mitt horn gör du högt såsom vildoxens;
jag varder övergjuten med frisk olja.
12. Och med lust får mitt öga skåda på mina förföljare
och mina öron höra om de onda
som resa sig upp mot mig.
13. Den rättfärdige grönskar såsom ett palmträd,
såsom en ceder på Libanon växer han till.

14. Ja, sådana äro planterade i HERRENS hus;
de grönska i vår Guds gårdar.
15. Ännu när de bliva gamla, skjuta de skott,
de frodas och grönska;
16. så för att de skola förkunna att HERREN är rättfärdig,
min klippa, han i vilken orätt icke finnes.

Teofilus sa...

Psaltaren, 93 Psalmen

Guds rikes fasthet.

1. HERREN är min konung!
Han har klätt sig i härlighet.
HERREN har klätt sig,
omgjordat sig med makt;
därför står jordkretsen fast
och vacklar icke.
2. Din tron står fast ifrån fordom tid,
du är från evighet.

3. HERRE, strömmarna hava upphävt,
strömmarna hava upphävt sin röst,
ja, strömmarna upphäva sitt dån.

4. Men väldig är HERREN i höjden,
mer än bruset av stora vatten,
väldiga vatten, havets bränningar.

5. Dina vittnesbörd äro fasta alltigenom;
helighet höves ditt hus,
HERRE, evinnerligen.

Teofilus sa...

Psaltaren, 95 Psalmen

Uppmaning till Israel att prisa och
hörsamma HERREN.

1. Kommen, låtom oss höja glädjerop till HERREN,
jubel till vår frälsnings klippa.
2. Låtom oss träda fram för hans ansikte med tacksägelse
och höja jubel till honom med lovsånger.

3. Ty HERREN är en stor Gud,
en stor konung över alla gudar.
4. Han har jordens djup i sin hand,
och bergens höjder äro hans;
5. hans är havet, ty han har gjort det,
och hans händer hava danat det torra.

6. Kommen, låtom oss tillbedja och nedfalla,
låtom oss knäböja för HERREN, vår skapare.
7. Ty han är vår Gud,
och vi äro det folk som han har till sin hjord,
vi äro får som stå under hans vård.
8. O att I villen i dag höra hans röst!

Förhärden icke edra hjärtan såsom i Meriba,
såsom på Massas dag i öknen,
9. där edra fäder frestade mig,
där de prövade mig, fastän de hade sett mina verk.
10. I fyrtio år var det släktet mig till leda,
och jag sade: »De äro ett folk som far vilse med sitt hjärta,
och de vilja icke veta av mina vägar.»
11. Så svor jag då i min vrede:
»De skola icke komma in i min vila.»

Teofilus sa...

Psaltaren, 96 Psalmen

Uppmaning till alla jordens folk att
lovsjunga Herren, världsdomaren.

1. Sjungen till HERRENS ära
en ny sång,
sjungen till HERRENS ära,
alla länder.
2. Sjungen till HERRENS ära,
loven hans namn.
Båden glädje var dag,
förkunnen hans frälsning.
3. Förtäljen bland hedningarna hans ära,
bland alla folk hans under.

4. Ty stor är HERREN
och högt lovad,
fruktansvärd är han
mer än alla gudar.
5. Ty folkens alla gudar äro avgudar,
men HERREN är den som har gjort himmelen.
6. Majestät och härlighet äro inför hans ansikte,
makt och glans i hans helgedom.

7. Given åt HERREN,
I folkens släkter,
given åt HERREN
ära och makt;
8. given åt HERREN
hans namns ära,
bären fram skänker,
och kommen i hans gårdar.
9. Tillbedjen HERREN
i helig skrud,
bäven för hans ansikte,
alla länder.
10. Sägen bland hedningarna:
»HERREN är nu konung!
Därför står jordkretsen fast och vacklar icke;
han dömer folken med rättvisa.»

11. Himmelen vare glad,
och jorden fröjde sig;
havet bruse
och allt vad däri är.
12. Marken glädje sig
och allt som är därpå,
ja, då juble
alla skogens träd.
13. inför HERREN, ty han kommer,
ty han kommer för att döma jorden.
Han skall döma jordens krets med rättfärdighet
och folken med sin trofasthet.

Teofilus sa...

Psaltaren, 97 Psalmen

Herrens konungsliga uppenbarelse och
makt.

1. HERREN är nu konung!
Därför fröjde sig jorden;
havsländerna glädje sig, så många som de äro.
2. Moln och töcken omgiva honom,
rättfärdighet och rätt
äro hans trons fäste.
3. Eld går framför honom
och förbränner hans ovänner runt omkring.

4. Hans ljungeldar lysa upp jordens krets;
jorden ser det och bävar.
5. Bergen smälta
såsom vax för HERREN,
för hela jordens Herre.
6. Himlarna förkunna hans rättfärdighet,
och alla folk se hans ära.

7. Alla de skola komma på skam, som dyrka beläten,
de som berömma sig av avgudar.
Alla gudar skola tillbedja honom.
8. Sion hör det och gläder sig,
och Juda döttrar fröjda sig
för dina domars skull, HERRE.
9. Ty du, HERRE, är den Högste
över hela jorden;
du är högt upphöjd
över alla gudar.

10. I som älsken HERREN, haten det onda.
Han bevarar sina frommas själar,
ur de ogudaktigas hand räddar han dem.
11. Ljus är utsått för den rättfärdige
och glädje för de rättsinniga.
12. Glädjens, I rättfärdige, i HERREN,
och prisen hans heliga namn.



säg bara Fadern ... ingen vet egentligen Jesu Faders heliga namn .... däremot kan man säga Välsignad vare han som kommer i HERRENS namn dvs Jesus kom som en representant för sin Fader ...
och Jesus lärde oss .. säg Fader ..
Jesus vet att det osynliga är svårt ...läs johannes uppenbarelse där ser man tydlig skillnad mellen Fader och Son ..och utan att citera bibelordet går det inte alls att se in i det osynliga ...bibelordet beskriver ju den osynliga verkligheten ...
och när du läser bibeln ..när du läser mycket och djupa saker ..då behövs att man är utvilad och att stillhet har inträtt i mina tankar och att det är stilla runt om mig ... när vi samlas däremot ..går det inte vara stilla det blir pinsam tystnad men ensam känns stillhet väldigt skönt och avslappnande ..

Teofilus sa...

Psaltaren, 98 Psalmen

Hela jordens jubel vid Herrens seger.

1. En psalm.

Sjungen till HERREN ära
en ny sång,
ty han har gjort under.
Han har vunnit seger med sin högra hand
och med sin väldiga arm.
2. HERREN har låtit sin frälsning bliva kunnig,
han har uppenbarat sin rättfärdighet
för hedningarnas ögon.
3. Han har tänkt på sin nåd och trofasthet
mot Israels hus;
alla jordens ändar hava sett
huru vår Gud frälsar.

4. Höjen jubel till HERREN, alla länder;
bristen ut i glädjerop och lovsjungen.
5. Lovsjungen HERREN med harpa,
med harpa och med lovsångs ljud.
6. Höjen jubel med trumpeter och med basuners ljud
inför HERREN, konungen.

7. Havet bruse och allt vad däri är,
jordens krets och de som bo därpå.
8. Strömmarna klappe i händerna,
bergen juble med varandra,
9. inför HERREN, ty han kommer
för att döma jorden.
Han skall döma jordens krets med rättfärdighet
och folken med rättvisa.

Teofilus sa...

Psaltaren, 99 Psalmen

Den trefalt helige.

1. HERREN är nu konung!
Därför darra folken.
Han som tronar på keruberna!
Därför skälver jorden.
2. HERREN är stor i Sion,
och upphöjd är han
över alla folk.
3. Därför prisar man ditt namn,
det stora och fruktansvärda.
Helig är han.

4. Och konungen i sin makt
älskar vad rätt är.
Ja, du håller rättvisa vid makt,
rätt och rättfärdighet
övar du i Jakob.
5. Upphöjen HERREN, vår Gud,
och tillbedjen vid hans fotapall.
Helig är han.

6. Mose och Aron voro bland hans präster,
och Samuel bland dem som åkallade hans namn;
de ropade till HERREN,
och han svarade dem.
7. I molnstoden talade
han då till dem;
de höllo hans vittnesbörd
och den lag som han gav dem.

8. Ja, HERRE, vår Gud,
du svarade dem;
du var mot dem
en förlåtande Gud --
och en hämnare över deras gärningar.
9. Upphöjen HERREN, vår Gud,
och tillbedjen inför hans heliga berg.
Ty helig är HERREN, vår Gud.

Teofilus sa...

Psaltaren, 100 Psalmen

Uppmaning till Herrens lov.

1. En tacksägelsepsalm.

Höjen jubel till HERREN, alla länder.
2. Tjänen HERREN med glädje,
kommen inför hans ansikte med fröjderop.
3. Förnimmen att HERREN är Gud.
Han har gjort oss, och icke vi själva,
till sitt folk och till får i sin hjord.
4. Gån in i hans portar med tacksägelse,
i hans gårdar med lov;
tacken honom, loven hans namn.
5. Ty HERREN är god,
hans nåd varar evinnerligen
och hans trofasthet från släkte till släkte.



Du ser genom psalmerna hur lovsången är en viktig del av tillbedjan ...

och då får du detta ..
Glädje i HERREN är vår starkhet


så prova lovsång så som jag beskrivit ...och du mår toppen

Teofilus sa...

därefter lär dig denna bön utantill
lär dig att citera denna bön tyst ...

matteus 6
6. Nej, när du vill bedja, gå då in i din kammare, och stäng igen
din dörr, och bed till din Fader i det fördolda. Då skall din
Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig.

7. Men i edra böner skolen I icke hopa tomma ord såsom hedningarna,
vilka mena att de skola bliva bönhörda för sina många ords
skull.
8. Så varen då icke lika dem; eder Fader vet ju vad I behöven,
förrän I bedjen honom.
9. I skolen alltså bedja sålunda:

'Fader vår, som är i himmelen! Helgat varde ditt namn[1];
10. tillkomme ditt rike; ske din vilja, såsom i himmelen, så ock på
jorden;
11. vårt dagliga bröd giv oss i dag;
12. och förlåt oss våra skulder, såsom ock vi förlåta dem oss
skyldiga äro;
13. och inled oss icke i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo.'

14. Ty om I förlåten människorna deras försyndelser, så skall ock
eder himmelske Fader förlåta eder;
15. men om I icke förlåten människorna, så skall ej heller eder
Fader förlåta edra försyndelser.

förlåtelse från din sida skapar kärlek

1 joh brev kap 2
9. Den som säger sig vara i ljuset och hatar sin broder, han är
ännu alltjämt i mörkret.
10. Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.
11. Men den som hatar sin broder, han är i mörkret och vandrar i
mörkret, och han vet icke vart han går; ty mörkret har
förblindat hans ögon.

12. Jag skriver till eder, kära barn, ty synderna äro eder förlåtna
för hans namns skull.
13. Jag skriver till eder, I fäder, ty I haven lärt känna honom som
är från begynnelsen. Jag skriver till eder, I ynglingar, ty I
haven övervunnit den onde.

14. Jag har skrivit till eder, mina barn, ty I haven lärt känna
Fadern. Jag har skrivit till eder, I fäder, ty I haven lärt
känna honom som är från begynnelsen. Jag har skrivit till eder,
I ynglingar, ty I ären starka, och Guds ord förbliver i eder,
och I haven övervunnit den onde.

läs denna mening om och om igen


Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.


Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.


Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.



Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.


Den som älskar sin broder, han förbliver i ljuset, och i honom
är intet som länder till fall.


kärlek är något mäktigt

..